Deklaracja dostępności Gminy Domaniewice

Urząd Gminy Domaniewice zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Gminy Domaniewice.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Treści niedostępne

  • • Pochodzą z różnych źródeł.
  • • Opublikowane zostały w oparciu o zasady przyjęte w innej instytucji.
  • • Część plików nie jest dostępnych cyfrowo.
  • • Częściowy brak odpowiedniej struktury nagłówkowej artykułów.
  • • Brak opisów alternatywnych i tytułów dla zdjęć i obrazków.

Wyłączenia

  • • Mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
  • • Opublikowane zostały przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

  • • Deklarację sporządzono dnia:
  • •Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

  • • Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Agata Wodzyńska.
  • • E-mail: agata.wodzynska@domaniewice.pl
  • • Telefon: 468301766

Każdy ma prawo:

  • • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

  • • Organ nadzorujący: Wójt Gminy Domaniewice
  • • Adres: ul. Główna 2, 99-434 Domaniewice
  • • E-mail: ug@domaniewice.pl
  • • Telefon: 468301766

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Urząd Gminy w Domaniewicach ul. Główna 2, 99-434 Domaniewice

Budynek położony u zbiegu drogi powiatowej i drogi krajowej Nr 14, z XX w. Składa się z dwóch części, część południowo – wschodnia z początku XX w. posiadająca cztery kondygnacje (piwnica, parter, piętro, poddasze nieużytkowe) i część północno – zachodnia dwukondygnacyjna (parter, piętro).

Do budynku prowadzą dwa wejścia: główne wejście zadaszone w elewacji północno – wschodniej od parkingu przy drodze powiatowej i boczne w elewacji południowo-zachodniej z poziomu terenu do wewnętrznej klatki schodowej. Główne wejście jest ogólnie dostępne, boczne z reguły używane służbowo.

Do wejścia głównego prowadzą schody – 6 stopni wysokość 16 cm i szerokość 35 cm ze spocznikiem, z balustradą ze stali z poręczą z rury oraz podjazd dla niepełnosprawnych z obustronnymi poręczami z rur. Schody i spocznik obłożone płytami granitowymi piaskowanymi, podjazd z kostki brukowej. W płycie przed drzwiami wejściowymi na wycieraczka stalowa ocynkowana z płaskowników ząbkowanych o wym. 50x100cm.
Główne wejście prowadzi do pomieszczenia poczekalni. Drzwi dwuskrzydłowe otwierane na zewnątrz o szerokości 134 cm, główne skrzydło w świetle przejścia 90 cm, mniejsze skrzydło blokowane. Z poczekalni wejście bezprogowe do sekretariatu (drzwi przeszklone 1-skrzydłowe 
z okienkiem podawczym otwierane do wewnątrz o szerokości otworu 90 cm) i do korytarza (drzwi przeszklone 1-skrzydłowe z okienkiem podawczym otwierane do wewnątrz o szerokości otworu 90 cm). Przy drzwiach głównego wejścia umieszczono dzwonek przywoławczy, na ścianie skrzynka odbiorcza.

Do wejścia bocznego prowadzą schody 3 stopnie bez balustrady. Drzwi pełne 1-skrzydłowe o szerokości otworu 84 cm. W drzwiach próg. Dalej niewielki hol o szerokości 150 cm i prowadzące do korytarza drzwi 1-skrzydłowe o szerokości otworu 84 cm.

Na poziomie parteru korytarz w najwęższym miejscu szerokości 107 cm. Korytarz prowadzi do 4 zamkniętych pokoi do obsługi interesantów (dwa z nich z progami, dwa bezprogowe, drzwi szerokości otworu 90 cm), jednego pokoju socjalnego (drzwi szerokości otworu 80cm) i łazienki dostosowanej do osób niepełnosprawnych (drzwi szerokości 90 cm). Umywalka z dostępem dla osób na wózkach. W łazience dwie kabiny wc, jedna z nich dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych, z drzwiami o szerokości otworu 90 cm. Z pomieszczenia sekretariatu wejście bezprogowe drzwiami o szerokości otworu 90 cm do gabinetu wójta.

Z korytarza na piętro prowadzą schody 21 stopniowe (wys. stopnia 16 cm, szerokość ok. 27,5 cm) z balustradą o szerokości 110 cm. Piętro budynku niedostępne dla osób na wózkach z powodu schodów z jednym zawrotem i braku windy.

Przed budynkiem jest utwardzony kostką plac bez oznakowania, służący zazwyczaj do parkowania aut. Z placu do schodów i podjazdu dla wózków prowadzących do wejścia frontowego grunt jest utwardzony kostką bez przeszkód terenowych.

W budynku nie zastosowano urządzeń i innych środków technicznych do obsługi osób niewidomych i słabowidzących. W budynku nie ma pętli indukcyjnych. Brak jest informacji wizualnej i głosowej o rozkładzie pomieszczeń w budynku. W poczekalni tablica informacyjna z lokalizacją pokoi do obsługi interesantów.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.