Wójt Gminy Domaniewice ogłasza II nieograniczone przetargi ustne na sprzedaż niezabudowanych nieruchomości, położonych w miejscowości Skaratki pod Rogóźno oznaczonych jako działki nr 687/2, 687/3, 687/4, 687/5

Wójt Gminy Domaniewice

ogłasza

II NIEOGRANICZONE PRZETARGI USTNE NA SPRZEDAŻ NIEZABUDOWANYCH NIERUCHOMOŚCI

stanowiących własność Gminy Domaniewice, położonych w miejscowości

Skaratki pod Rogóźno oznaczonych jako działki nr 687/2, 687/3, 687/4, 687/5

Lp. Oznaczenie nieruchomości wg katastru nieruchomości Oznaczenie nieruchomości według księgi wieczystej Położenie
nieruchomości
 Pow.
nieruchomości
w m²
Cena wywoławcza   w zł (brutto) Wadium w zł. 

(brutto)

1. 687/2 LD1O/00026893/0 Skaratki pod Rogóźno 2085 151.300,00 8.000,00
2. 687/3 LD1O/00026893/0 Skaratki pod Rogóźno 1553 116.450,00 6.000,00
3. 687/4 LD1O/00026893/0 Skaratki pod Rogóźno 1552 116.450,00 6.000,00
4. 687/5 LD1O/00026893/0 Skaratki pod Rogóźno 1553 116.450,00 6.000,00
  1. Nieruchomości ww. wolne są od nieujawnionych w księdze wieczystej ograniczonych praw rzeczowych oraz wszelkich ograniczeń w rozporządzaniu.
  2. Zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego Gminy Domaniewice przedmiotowe działki położone są na terenach zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej z usługami. Posiadają bezpośredni dostęp do drogi publicznej, sieci energetycznej i wodociągowej.
  3. Przetargi odbędą się w dniu 10 listopada 2022 r. w budynku Urzędu Gminy w Domaniewicach, pokój nr 13, ul. Główna 2, 99-434 Domaniewice, w kolejności podanej niżej:
  • godz. 9.00 – działka nr 687/2,
  • godz. 10.00 – działka nr 687/3,
  • godz. 11.00 – działka nr 687/4,
  • godz. 12.00 – działka nr 687/5.
  1. Warunkiem przystąpienia do przetargu jest wpłacenie wadium, w podanych wyżej wysokościach, najpóźniej do dnia 4 listopada 2022 roku na konto Urzędu Gminy w Domaniewicach BSZŁ O/Domaniewice 52 9288 1037 1980 0329 2000 0040 ZE WSKAZANIEM NR DZIAŁKI, KTÓREJ DOTYCZY. Za dzień wpłaty uważa się dzień wpływu środków na konto Urzędu. W przypadku zamiaru nabycia nieruchomości w ramach wspólności ustawowej małżeńskiej, wadium winno być wpłacone w imieniu obojga współmałżonków. Do przetargu powinni przystąpić oboje małżonkowie, chyba że zostanie przedłożona pisemna zgoda wyrażona przez nieobecnego współmałżonka do uczestnictwa w przetargu w jego imieniu oraz składania oświadczeń zmierzających do odpłatnego nabycia nieruchomości.
  2. Postąpienie w przetargu wynosi co najmniej 1% ceny wywoławczej, z zaokrągleniem do pełnych dziesiątek złotych.
  3. Wadium wniesione przez uczestnika, który przetarg wygrał, zalicza się na poczet ceny nabycia. Pozostałym uczestnikom wadium zwraca się niezwłocznie po odwołaniu albo zamknięciu przetargu, jednak nie później niż przed upływem 3 dni od dnia odwołania, zamknięcia, unieważnienia przetargu lub zakończenia przetargu wynikiem negatywnym.
  4. Wadium nie podlega zwrotowi, jeżeli nabywca bez usprawiedliwienia nie stawi się w wyznaczonym miejscu i czasie, do zawarcia umowy sprzedaży w formie aktu notarialnego.
  5. Osoby biorące udział w przetargu obowiązane są do:
  6. a) zapoznania się z regulaminem przetargu oraz przedmiotem przetargu,
  7. b) okazania komisji przetargowej przed otwarciem przetargu: dowodu tożsamości – osoby fizyczne; aktualnego wypisu z właściwego rejestru, stosownych pełnomocnictw, dowodów tożsamości osób uprawnionych do reprezentacji – osoby prawne.
  8. c) zapoznania się z nabywaną nieruchomością przed przetargiem, gdyż granice nieruchomości nie będą wznawiane na koszt Gminy.
  9. Nabycie nieruchomości przez cudzoziemców może nastąpić w przypadku uzyskania zezwolenia Ministra Spraw Wewnętrznych w drodze decyzji administracyjnej, jeżeli wymagają tego przepisy ustawy dnia 24 marca 1920 r. o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 2278). Nabywca zobowiązany jest do ustalenia we własnym zakresie, czy nabycie nieruchomości będących przedmiotem przetargów wymaga takiego zezwolenia.
  10. Organizator zastrzega sobie możliwość odwołania przetargów z ważnych powodów.
  11. Bliższych informacji o ww. nieruchomościach oraz regulaminie przetargów można uzyskać w Urzędzie Gminy w Domaniewicach, ul. Główna 2, 99-434 Domaniewice, pokój nr 15, tel. 46 830-17-66, 46 830-17-60 w godzinach 7.00-15.00.

Informacja o możliwości uzyskania dotacji na bieżące utrzymanie wód i urządzeń wodnych przez Spółki Wodne

INFORMACJA

Wójt Gminy Domaniewice informuje o możliwości uzyskania dotacji na bieżące utrzymanie wód i urządzeń wodnych znajdujących się na terenie gminy Domaniewice przez Spółki Wodne.
Termin składania wniosków do dnia 28 lutego 2022 roku
Spółka może otrzymać dotacje celowe z budżetu gminy Domaniewice na realizację zadań związanych z bieżącym utrzymaniem wód i urządzeń do wysokości 30.000,00 zł.
Wnioski należy składać zgodnie z Uchwałą Nr XV/105/20 Rady Gminy Domaniewice z dnia 30 kwietnia 2020 roku w sprawie zasad udzielania dotacji celowej spółkom wodnym, trybu postępowania w sprawie udzielania dotacji i sposobu jej rozliczania.
(Dz.Urz.Woj.Łódz.poz.3001/2020 z dnia 29.05.2020).

Informuje o możliwości uzyskania dotacji.pdf

Projekt dofinansowany ze środków Wojewódzkiego Funduszy Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

W dniu 04.11.2021r. Gmina Domaniewice podpisała z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi umowę o dotację na zadanie pn.: „Usunięcie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Domaniewice ” na kwotę 34.650,00 zł. netto.

Ogólna wartość zadania wynosiła 38.570,00 zł netto.

Zadanie polegało na usuwaniu wyrobów zawierających azbest na terenie Gminy Domaniewice.

W ramach prac wykonane zostały: załadunek, transport odpadu niebezpiecznego z miejsca zbiórki do miejsca unieszkodliwiania, rozładunek i zdeponowanie wraz z kosztami unieszkodliwienia na składowisku odpadów niebezpiecznych zawierających azbest oraz prowadzenie ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów określonej w ustawie z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2020 r. poz.797 t.j.).

Ilość odpadu zawierającego azbest z terenu Gminy Domaniewice przeznaczona do utylizacji w ramach przedmiotowej umowy wynosiła 110,58 Mg.

Projekt dofinansowany ze środków Wojewódzkiego Funduszy Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej [pdf] 

 

Powiatowy Lekarz Weterynarii w Łowiczu informuje, o wystąpieniu kolejnych ognisk wysoce zjadliwej grypy ptaków na terenie naszego kraju, szczególnie w województwie łódzkim- powiat sieradzki, nowe ognisko u kaczek.

Powiatowy Lekarz Weterynarii w Łowiczu informuje, o wystąpieniu kolejnych ognisk wysoce zjadliwej grypy ptaków na terenie naszego kraju, szczególnie w województwie łódzkim- powiat sieradzki, nowe ognisko u kaczek.. W związku z powyższym istnieje konieczność zintensyfikowania działań w zakresie monitoringu biernego u dzikiego ptactwa, które aktualnie zimuje w Polsce i stanowi potencjalny rezerwuar wirusa grypy ptaków. Po analizie przypadków choroby u dzikich ptaków ustalono, że obecnie najczęściej wirusa wysoce zjadliwej grypy ptaków stwierdza się u łabędzi, gęsi gęgaw, kaczek krzyżówek, świstunów występujących na całym terytorium Polski. Aktualnie ptaki migrują i roznoszą wirusa wśród miejscowej populacji ptaków.

PISMO POWIATOWEGO LEKARZA WETERYNARII W ŁOWICZU [PDF] 

Zgłaszanie przez właścicieli nieruchomości wszystkich zamieszkałych na niej osób w deklaracji

W związku z nie zgłaszaniem przez właścicieli nieruchomości wszystkich zamieszkałych na niej osób w deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi proszę o aktualizację liczby osób zamieszkujących nieruchomość celem naliczenia opłaty za odpady komunalne.

Zgłoszenie winno być dokonane w terminie 14 dni od dnia zamieszkania na danej nieruchomości nie zgłoszonego mieszkańca oraz w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła zmiana w liczbie osób będąca podstawą ustalenia wysokości należnej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

Aktualizacji deklaracji należy dokonać do końca 10 czerwca br.

W przypadku nie dokonania powyższego w w/w terminie zostaną przeprowadzone postępowania kontrolne i naliczone opłaty zgodnie z rzeczywistą liczbą mieszkańców zamieszkałych na terenie danej nieruchomości oraz zostaną nałożone za popełnienie wykroczenia kary grzywny zgodnie z art. 10 ust. 2b, ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2021 r- poz.888)

GKP 3137.41.2021

KOMUNIKAT Nr 1/2021 POWIATOWEGO LEKARZA WETERYNARII W ŁOWICZU w sprawie wystąpienia na terenie powiatu łowickiego przypadku wysoce zjadliwej grypy ptaków u dzikich ptaków- łabędzi niemych w dniu 15.03.2021

Łowicz, dnia 15 marca 2021 r.

INSPEKCJA WETERYNARYJNA

POWIATOWY LEKARZ WETERYNARII
W ŁOWICZU
Artur Moskwa

Nasz znak: PIWet.z.4143-6/11-2/2021

KOMUNIKAT Nr 1/2021 POWIATOWEGO LEKARZA

WETERYNARII W ŁOWICZU w sprawie wystąpienia na terenie powiatu łowickiego przypadku wysoce zjadliwej grypy ptaków u dzikich ptaków — łabędzi niemych w dniu 15.03.2021 r.

Powiatowy Lekarz Weterynarii w Łowiczu przekazuje, iż w dniu 15 marca b.r. na podstawie badań laboratoryjnych przeprowadzonych w Państwowym Instytucie Weterynaryjnym  Państwowym Instytucie Badawczym w Puławach potwierdzono wysoce zjadliwą grypę ptaków (AI) i wykryto materiał genetyczny wirusa podtypu H5N8 w próbkach pobranych od padłych łabędzi niemych, których zwłoki w ilości 20 szt. wyłowiono w dniu 12.03.2021 r. ze stawu na terenie gospodarstwa rybackiego, pomiędzy miejscowościami: Walewice, Piotrowice, Sobota, Sobocka Wieś na terenie gminy Bielawy. Wyizolowany podtyp wirusa jest bardzo groźny dla drobiu i ptactwa dzikiego, lecz nie posiada głównych cech przystosowawczych do organizmu człowieka, co oznacza, że nie jest groźny dla ludzi.

W związku z powyższym Powiatowy Lekarz Weterynarii w Łowiczu informuje i przypomina, że na obszarze, na którym istnieje zagrożenie wystąpienia choroby zakaźnej zwierząt grypy ptaków, podtyp H5N8 tj. w granicach ww. miejscowości, na terenie gminy Bielawy i ościennych gmin oraz na pozostałym obszarze powiatu łowickiego i kraju obowiązują przepisy rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 4 kwietnia 2017 roku M’ sprawie zarządzenia środków związanych z wystąpieniem wysoce zjadliwej grypy ptaków (Dz. U. z 2017 r. poz. 722), na mocy których zakazuje się:

  1. pojenia drobiu oraz ptaków utrzymywanych przez człowieka wodą ze zbiorników, do których dostęp mają dzikie ptaki,
  2. wnoszenia i wwożenia na teren gospodarstwa, w którym jest utrzymywany drób, zwłok dzikich ptaków lub tusz ptaków łownych;

Ponadto na mocy ww. przepisów nakazuje się:

  • . utrzymywanie drobiu w sposób ograniczający jego kontakt z dzikimi ptakami,

Powiatowy Inspektorat Weterynarii , ul. Starościńska 5A, 99-400 Łowicz

tel.: (46) 837-55-78, fax: (46) 837-52-88, e-mail: łowicz.piw@wetgiw.gov.pl, www.piwlowicz.pl

  • zgłaszanie do powiatowego lekarza weterynarii miejsc, w których jest utrzymywany drób lub inne ptaki, z wyłączeniem ptaków utrzymywanych stale w pomieszczeniach mieszkalnych,
  • utrzymywanie drobiu w sposób wykluczający jego dostęp do zbiorników wodnych, do których dostęp mają dzikie ptaki,
  • przechowywanie paszy dla ptaków w sposób zabezpieczający przed kontaktem z dzikimi ptakami oraz ich odchodami,
  • karmienie i pojenie drobiu oraz ptaków utrzymywanych w niewoli w sposób zabezpieczający paszę i wodę przed dostępem dzikich ptaków oraz ich odchodami,
  • wyłożenie mat dezynfekcyjnych przed wejściami i wyjściami z budynków inwentarskich, w których jest utrzymywany drób, w liczbie zapewniającej zabezpieczenie wejść i wyjść z tych budynków – w przypadku ferm, w których drób jest utrzymywany w systemie bez wybiegowym,
  • stosowanie przez osoby wchodzące do budynków inwentarskich, w których jest utrzymywany drób, odzieży ochronnej oraz obuwia ochronnego, przeznaczonych do użytku wyłącznie w danym budynku – w przypadku ferm, w których drób jest utrzymywany w systemie bez wybiegowym,
  • stosowanie przez osoby wykonujące czynności związane z obsługą drobiu zasad higieny osobistej, w tym mycie rąk przed wejściem do budynków inwentarskich,
  • oczyszczanie i odkażanie sprzętu i narzędzi używanych do obsługi drobiu przed każdym ich użyciem,
  • powstrzymanie się przez osoby, które w ciągu ostatnich 72 godzin uczestniczyły w polowaniu na ptaki łowne, od wykonywania czynności związanych z obsługą drobiu, 11. dokonywanie codziennego przeglądu stad drobiu wraz z prowadzeniem dokumentacji zawierającej w szczególności informacje na temat liczby padłych ptaków, spadku pobierania paszy lub nieśności.

Powiatowy Lekarz Weterynarii w Łowiczu apeluje do wszystkich osób o ścisłe przestrzeganie ww. wymienionych obowiązków, które składają się na pojęcie bezpieczeństwa biologicznego (tzw. bioasekuracji), mającego na celu wyeliminowanie możliwości przeniknięcia wirusa grypy ptaków z ptactwa dzikiego na drób utrzymywany w gospodarstwach w warunkach fermowych oraz w chowie przyzagrodowym i jednocześnie informuje, że za nieprzestrzeganie ww. zakazów i nakazów wydanych w celu zwalczania choroby zakaźnej zwierząt lub zapobiegania takiej chorobie grożą kary pieniężne. Ponadto osoby łamiące powyższe zakazy i nakazy nie otrzymają wypłaty odszkodowań z utracony drób, w przypadku konieczności likwidacji powstałych w ich gospodarstwach ognisk wysoce zjadliwej grypy ptaków.

   POWIATOWY LEKARZ WETERYNARII
W ŁOWICZU

lek. wet. Artur Moskwa

KOMUNIKAT Nr 1-2021 POWIATOWEGO LEKARZA WETERYNARII W ŁOWICZU

 

APEL- PSZCZOŁY

WOJEWÓDZKI INSPEKTOR
OCHRONY ROŚLIN
I NASIENNICTWA W ŁODZI
Siewna 13 a
94-250 Łódź

ROLNIKU !

  1. STOSUJ ŚRODKI OCHRONY ROŚLIN ZGODNIE Z ETYKIETĄ – INSTRUKCJĄ STOSOWANIA.

Etykiety środków ochrony roślin znajdziesz na stronie internetowej ministerstwa rolnictwa i rozwoju wsi www.minrol.gov.pl w zakładce informacje branżowe / produkcja roślinna / ochrona roślin / pozostałe informacje na temat środków ochrony roślin.

 

  1. STOSUJ ŚRODKI OCHRONY ROŚLIN, KTÓRE POSIADAJĄ ZEZWOLENIE MINISTRA ROLNICTWA I ROZWOJU WSI.

Rejestr środków ochrony roślin dopuszczonych do obrotu i stosowania znajdziesz na stronie internetowej ministerstwa rolnictwa i rozwoju wsi www.minrol.gov.pl w zakładce informacje branżowe / produkcja roślinna / ochrona roślin / pozostałe informacje na temat środków ochrony roślin.

 

  1. ŚRODKI OCHRONY ROŚLIN KUPUJ TYLKO W LEGALNYCH PUNKTACH OBROTU.

Adresy sklepów, w których można kupić środki ochrony roślin znajdziesz na stronie internetowej Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Roślin i Nasiennictwa w Łodzi www.piornin.gov.pl/lodz w zakładce rejestry i ewidencje.

 

  1. KUPUJESZ ŚRODKI OCHRONY ROŚLIN Z SAMOCHODU, NA STRAGANIE, OD PRZYPADKOWYCH OSÓB Z OBCOJĘZYCZNĄ ETYKIETĄ ?

– MOŻE CI GROZIĆ ODPOWIEDZIALNOŚĆ KARNA

– RYZYKUJESZ ZDROWIE SWOJE I INNYCH

– STWARZASZ ZAGROŻENIE DLA ŚRODOWISKA

 

OCHRONA PSZCZÓŁ I INNYCH OWADÓW ZAPYLAJĄCYCH

  1. ZACHOWUJ PODCZAS ZABIEGU ODPOWIEDNIE ODLEGŁOŚCI OD PASIEK – 20M
  2. WYKONUJ ZABIEGI OCHRONNE WIECZOREM, PO OBLOCIE PSZCZÓŁ
  3. ZAPOBIEGAJ ZNOSZENIU CIECZY ROBOCZE
  4. PAMIĘTAJ, ŻE KAŻDY BŁĄD MOŻE SPOWODOWAĆ ZATRUCIA I ŚMIERĆ ZAPYLACZY
  5. PRZESTRZEGAJ OKRESÓW PREWENCJI
  6. INFORMUJ WŁAŚCICIELI PASIEK O PLANOWANYCH ZABIEGACH
  7. ZAPOZNAJ SIĘ SZCZEGÓŁOWO Z TREŚCIĄ ETYKIETY
  8. STOSUJ TYLKO ŚRODKI DOPUSZCZONE DO OBROTU

 

 

 

Wójt Gminy Domaniewice informuje o możliwości uzyskania dotacji na bieżące utrzymanie wód i urządzeń wodnych znajdujących się na terenie gminy Domaniewice przez Spółki Wodne.

Wójt Gminy Domaniewice informuje o możliwości uzyskania dotacji na bieżące utrzymanie wód i urządzeń wodnych znajdujących się na terenie gminy Domaniewice przez Spółki Wodne.

Termin składania wniosków do dnia 31 marca 2021 roku

Spółka może otrzymać dotacje celowe z budżetu gminy Domaniewice na realizację zadań związanych z bieżącym utrzymaniem wód i urządzeń do wysokości 30.000,00 zł.

Wnioski należy składać zgodnie z Uchwałą Nr XV/105/20 Rady Gminy Domaniewice z dnia 30 kwietnia 2020 roku w sprawie zasad udzielania dotacji celowej spółkom wodnym, trybu postępowania w sprawie udzielania dotacji i sposobu jej rozliczania.
(Dz.Urz.Woj.Łódz.poz.3001/2020 z dnia 29.05.2020).

Domaniewice 11.03.2021r.

Regionalny Interwencyjny Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży

gopsss

20 kwietnia 2020 r. Samorząd Województwa Łódzkiego uruchomił Regionalny Interwencyjny Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży (RITZ). Infolinia stanowi wsparcie i pomoc w sytuacjach kryzysowych, które narastają wśród wielu młodych osób w okresie pandemii. Telefon (726 611 611) i czat (prowadzony w aplikacji Snapchat i Messenger – pogadajmytutaj) obsługiwane są przez 7 specjalistów – pedagogów, psychologów, interwentów kryzysowych i terapeutów, posiadających doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą. 

Z Regionalnego Interwencyjnego Telefonu Zaufania mogą korzystać dzieci i młodzież z województwa łódzkiego oraz ich rodzice i opiekunowie. Interwencje prowadzone są w takich sytuacjach jak: obniżenie nastroju, stres, kryzysy emocjonalne, nagromadzenie negatywnych myśli czy konflikty, a także związanych bezpośrednio z zagrożeniem zdrowia lub życia: myśli i plany samobójcze, zachowania autoagresywne, autodestrukcyjne, ryzykowne (związane i Messenger).

Do końca 2020 roku do Regionalnego Interwencyjnego Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży po pomoc zgłosiło się 565 młodych mieszkańców regionu. Znaczna część konsultacji została przeprowadzona przez media społecznościowe (snapchat i messenger). Z tej formy pomocy skorzystało 289 osób. Porad telefonicznych udzielono 276 osobom.

Zwrot podatku akcyzowego 2021

Wójt Gminy Domaniewice informuje:

Każdy rolnik, chcąc odzyskać część zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej powinien:

  • w terminie od 1 lutego 2021 r. do 28 lutego 2021 r.  złożyć odpowiedni wniosek do wójta, burmistrza lub prezydenta miasta, w zależności od miejsca położenia gruntów rolnych wraz z fakturami VAT (lub ich kopiami) stanowiącymi dowód zakupu oleju napędowego w okresie od 1 sierpnia 2020 r. do 31 stycznia 2021 r.,

  • w terminie od 1 sierpnia 2021 r. do 31 sierpnia 2021 r.  złożyć odpowiedni wniosek do wójta, burmistrza lub prezydenta miasta, w zależności od miejsca położenia gruntów rolnych wraz z fakturami VAT (lub ich kopiami) stanowiącymi dowód zakupu oleju napędowego w okresie od 1 lutego 2021 r. do 31 lipca 2021 r. w ramach limitu zwrotu podatku określonego na 2021 r.

  • do wniosku (jeżeli ubiega się o przyznanie limitu zwrotu na bydło) dołączyć informacje wydane przez kierownika biura powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa zawierające dane o liczbie dużych jednostek przeliczeniowych bydła będącego w posiadaniu producenta rolnego, w odniesieniu do każdej siedziby stada tego producenta, w ostatnim dniu każdego miesiąca roku poprzedzającego rok, w którym został złożony wniosek o zwrot podatku.

Wójt Gminy informuje, że została wprowadzona dodatkowa procedura przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, dotycząca wydawania dokumentu zawierającego informacje o liczbie dużych jednostek przeliczeniowych bydła będącego w posiadaniu producenta rolnego. Jest to forma dokumentu podpisanego podpisem elektronicznym, który będzie przesyłany na adres poczty elektronicznej lub skrzynkę ePUAP wnioskodawcy (producenta rolnego)

Limit zwrotu podatku akcyzowego w 2021 r. wynosi:

100,00 zł * ilość ha użytków rolnych wg stanu na dzień 1 lutego 2021r.

oraz

30,00 zł * średnia roczna liczba dużych jednostek przeliczeniowych bydła, którego byłem/am posiadaczem w 2020 r.

Pieniądze wypłacane będą w terminach:

do 30 kwietnia 2021 r. w przypadku złożenia wniosku w pierwszym terminie

do 31 października 2021 r. w przypadku złożenia wniosku w drugim terminie

gotówką w kasie urzędu gminy, albo przelewem na rachunek bankowy podany we wniosku.

                                                                                                                                                                           Wójt Gminy

                                                                                                                                                               Paweł Kwiatkowski

Ruszyła wypłata dopłat na komputery

ARiMR wypłaca dofinansowanie do zakupu komputerów dla dzieci z rodzin rolniczych. W ciągu zaledwie kilku dni na konta bankowe rolników trafiło blisko 40 milionów złotych.

O wsparcie zakupu sprzętu komputerowego wraz z niezbędnym oprogramowaniem i akcesoriami ubiegało się 39 tysięcy rolników. Wnioski można było składać do 30 grudnia 2020 r. Najwięcej złożono ich w województwach: mazowieckim (6,23 tys. wniosków), lubelskim (5,14 tys. wniosków), małopolskim (4,66 tys. wniosków) i wielkopolskim (3,79 tys. wniosków). Łączna kwota dofinansowania, o które występowali rolnicy, wyniosła około 58,4 mln zł.
Jeden wnioskodawca może otrzymać 1500 złotych dopłaty.

Chociaż kompletowanie dokumentów przez rolników wciąż trwa, większość wnioskodawców otrzymała już zwrot kosztów zakupu komputera. Do 3 lutego biura powiatowe ARiMR wydały ponad 33 tys. decyzji o przyznaniu pomocy na kwotę
nieco ponad 50 mln zł, z czego na konta ponad 26 tys. rolników Agencja przekazała już blisko 40 mln zł.

Przypominamy, że dofinansowaniem objęty jest sprzęt komputerowy, kupiony pomiędzy 10 grudnia 2020 r., a 31 marca 2021 r. Rolnicy, aby rozliczyć otrzymane wsparcie, muszą dostarczyć do biura powiatowego ARiMR fakturę za zakupiony sprzęt. Mają na to czas do 15 kwietnia.

O G Ł O S Z E N I E

———————————

Poszukujemy do dzierżawy lub zakupu grunty rolne o powierzchni od 2 ha do bez ograniczeń na terenie całego kraju pod farmy fotowoltaiczne.

Energy Group DRF Sp. z o.o.

Menadżer OZE

Kazimierz Sobolewski

Tel. 692 551 862

e-mail: szczecinek.biuro@interia.pl

Kampanii edukacyjno-społeczna pt. „Plastik nie do pieca – piec nie do plastiku”

 

zdhecieguhkjh

W trosce o czyste powietrze

Prowadzona od kilku lat przez Fundacja PlasticsEurope Polska kampanii edukacyjno-społeczna pt. „Plastik nie do pieca – piec nie do plastiku” przypomina o szkodliwości spalania odpadów w piecach, przydomowych kotłowniach i na wolnym powietrzu. W tym sezonie zimowym kampania prowadzona jest dwuetapowo – w listopadzie 2020 i w styczniu 2021. Na monitorach w autobusach, tramwajach i kolejach dojazdowych w różnych regionach Polski, m.in. we Wrocławiu, Łodzi, Białymstoku, Poznaniu oraz w aglomeracji Górnego Śląska emitowany jest krótki animowany spot, w prosty sposób ilustrujący hasło kampanii.

Problem złej jakości powietrza w Polsce, szczególnie dotkliwy w okresie jesienno-zimowym, od dłuższego czasu obecny jest w świadomości publicznej. Ostatni przykład mieliśmy kilka dni temu, kiedy to Polska ponownie stała się „czerwoną wyspą” na mapie Europy pokazującej miasta, w których znacznie przekroczono poziomy dopuszczalnego zanieczyszczenia powietrza. Naukowcy i lekarze zgadzają się, że zanieczyszczone powietrze zwłaszcza zawieszonymi pyłami (mierzonymi jako PM2,5 i PM10) są ważną przyczyną przedwczesnych śmierci spowodowanych złą jakością powietrzai. Na większości terytorium Polski za zanieczyszczenie powietrza odpowiada w głównej mierze tzw. niska emisja, czyli emisje z pojazdów oraz emisje z domowych palenisk i kotłowniii, będące wynikiem spalania złej jakości opału czy niestety spalania odpadów.

Świadomość negatywnych skutków takich praktyk jest w społeczeństwie ciągle bardzo niska, dlatego Fundacja PlasticsEurope Polska w kolejnej edycji tej kampanii zwraca uwagę na zagrożenia dla zdrowia, jakie stwarza proceder spalania w piecach odpadów, w tym odpadów plastikowych. Na stronie internetowej Fundacji dostępne są do bezpłatnego pobrania materiały graficzne i tekstowe, które każdy może wykorzystać do promowania wiedzy i edukowania na ten temat. Spalając plastik nie tylko marnujemy surowiec do recyklingu, ale także emitujemy do powietrza pyły i inne szkodliwe substancje, przyczyniając się do zwiększenia zanieczyszczenia powietrza w najbliższym otoczeniu, szkodząc sobie i innym.

Przydane linki:

Informacje dodatkowe

Materiały promocyjne do pobrania

 Świeżo opublikowane badania ( Lancet Planet Health, publikacja online January 19, 2021 https://doi.org/10.1016/ S2542-5196(20)30272-2) wskazują, ze ok. 400 000 zgonów w państwach UE w roku 2016 zostało spowodowane narażeniem na pyły PM2,5 przekraczającym limity wyznaczone przez WHO). Polskie miasta niestety przewodzą w tych statystykach.

 raport GUS ”Ochrona Środowiska 2019”( https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/srodowisko-energia/srodowisko/ochrona-srodowiska-2019,1,20.html

image006 (1)

Informacja o rekrutacji do II edycji Szkoły Liderów programu Administracja pod kontrolą.

Szanowni Państwo,
w imieniu Fundacji Warszawskie Seminarium Aksjologii Administracji zwracamy się z uprzejmą prośbą o udostępnienie na Państwa stronie, w mediach społecznościowych oraz przesłanie drogą mailową do zainteresowanych osób informacji o trwającej rekrutacji do II edycji Szkoły Liderów programu Administracja pod kontrolą.
Poniżej przesyłamy proponowaną treść wiadomości wraz z linkiem do strony www. W załączeniu znajdą Państwo broszurę informacyjną opisującą działalność programu, grafikę reklamową oraz ulotkę dotyczącą rekrutacji.
Dziękujemy za czas poświęcony na przeczytanie wiadomości, w przypadku pytań pozostajemy do Państwa dyspozycji.
Z wyrazami szacunku
Zespół Programu Administracja pod kontrolą
Rekrutacja do Szkoły Liderów

Szkoła Liderów to propozycja dla osób zaangażowanych społecznie, chcących zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności. Program składa się z 6 weekendowych szkoleń w Warszawie, w trakcie których uczestnicy wezmą udział w wykładach, warsztatach oraz spotkaniach mentoringowych.

Co oferujemy?

Tematyka zajęć obejmuje m.in.: prawo administracyjne, dostęp do informacji publicznej, społeczną kontrolę władzy publicznej, wystąpienia publiczne, leadership, przeciwdziałanie przyczynom przestępczości. Zajęcia prowadzone są w formie wykładów i warsztatów.

Oprócz weekendowych zjazdów uczestnicy wybierają mentorów, którzy towarzyszą im przez cały czas trwania szkolenia. W trakcie zajęć mentoringowych kursanci Szkoły Liderów doskonalą praktyczne umiejętności sporządzania wniosków, petycji i innych pism niezbędnych w prowadzeniu działalności strażniczej.

Małe grupy zajęciowe zapewniają zindywidualizowane podejście do każdego kursanta. Dodatkowo, uczestnicy mogą spróbować sił w organizowanych w trakcie Programu konkursach,
a także mają możliwość publikacji własnych tekstów na stronie www.administracjapodkontrola.pl

Udział w Szkole Liderów jest bezpłatny, organizatorzy zapewniają również nocleg oraz wyżywienie podczas zjazdów.

W tym roku do udziału w Programie zaprosimy 40 osób.

Jak aplikować?

Żeby wziąć udział w programie należy wypełnić formularz rekrutacyjny oraz przesłać na adres mailowy oświadczenie o danych osobowych.

Na zgłoszenia czekamy do 9 lutego 2021 roku.

 Kogo poszukujemy?
  • osób zaangażowanych lokalnie,
  • zainteresowanych działalnością kontrolną i strażniczą,
  • aktywistów i członków organizacji pozarządowych,
  • zaangażowanych społecznie studentów prawa i administracji.

Szkoła Liderów
Administracja pod kontrolą